Tags

, ,

Aseara m-am intalnit la Ceainaria Tabiet cu cei de la Bucharest Mashable Meetup(s) sa stam de vorba despre “the new kid on the block” si anume, Pinterest.

Pinterest este o platfoma de expus continut online prin bookmarking-uri vizuale(poza sau clip-uri) la care poti adauga o descriere de 500 de caractere. A aparut in martie 2011, insa nimeni nu a prea scris despre el pana in aceasta iarna, cand a ajuns la 10 milioane de vizitatori unici pe zi in US, devenind astfel site-ul cu cea mai rapida crestere, ever.

Momentan nu exista date despre Pinterest in Romania si sincer nu cred ca sunt foarte multi utilizatori. Asadar, intreaga discutie a fost despre Pinterest in US.

Some take aways:

  • There is no privacy on Pinterest. Toate pin-urile, repin-urile, like-urile, follow-urile si board-urile sunt vizible pe profilul tau.
  • Te poti loga doar cu contul de Facebook sau Twitter. Mai apoi poti sa unlink it, insa iti ramane poza de profil. Toate profilele pe Pinterest au poza de user.
  • Board-urile colaborative sunt foarte utile. Engage your audience/clients!
  • Nu exista moderatori. Intr-un board colaborativ toata lumea poate sa adauge si sa scoata useri.
  • Este un foarte bun traffic driver pentru branduri(mai bun decat youtube, google plus si twitter la un loc).
  • Atentie la continut! Odata urcat pe site,  user-ul renunta la drepturi de autor asupra materialului.
  • Nu trebuie sa urmaresti persoane, poti urmari doar board-urile care te intereseaza.
  • Produsele pot fi adaugate impreuna cu pretul lor.
  • Monitorizarea este posibila, insa datele nu pot fi exportate. Trebuie culese manual.
  • Nu uitati de noile butoane “Pin it” pe site-uri.
View more presentations from RominaStan
Resursele folosite in pregatirea prezentarii se pot gasi pe board-ul meu “About Pinterest“. Va recomand articolul “56 ways to market your brand on Pinterest” de pe copyblogger si pinboard-ul celor de la Mashable on “Everything Pinterest“.
Cum spuneam, pentru Romania nu avem statistici pentru Pinterst si cum lumea abia a inceput sa vorbeasca despre el, nu cred ca sunt foarte multi utilizatori. Insa, pentru ca tot ce faci pe Pinterest se poate vedea usor pe Facebook(daca nu iti modifici setarile), Pinterest are sanse mari sa creasca destul de repede.
De asemenea, “hand-made”-ul este destul de dezvoltat in Romania. Pinterest ar putea sa le ofere o platforma foarte intuitive si clean pentru a-si putea expune produsele si inspira clientii.
Tot din categoria “cum ar putea fi utilizat in Romania”, mi-ar placea mult sa vad brand-uri de “mancat sanatos” pe Pinterest. Board-uri precum “Produse noi” sau “Idei pentru cina” ar putea sa-i faca pe clienti sa saliveze la propriu. Ar putea face chiar concursuri intre board-urile utilizatorilor pe diferite retete. Just an idea.

Pentru a face o monitorizare informala, va invit sa strangem intr-un board toate articolele care s-au scris despre Pinterest in Romania. Trimiteti-mi link-uri sau deveniti colaboratori!

Pin It

About these ads