Tags

,

Webit 2012 a fost cea mai mare conferinta digitala din EMEA la care wi-fi-ul nu mergea. Pe langa factura enorma de roaming – cu toate ca nici acesta nu mergea, cred insa ca am avut mai mult timp sa socializam offline. Astfel, am descoperit in jurul meu oameni interesanti, plini de idei si entuziasm.

La Webit s-a vorbit despre trenduri, iar daca e sa le definim statistic, cele mai des utilizate cuvinte in prezentari au fost mobile si big data. Oki, dar toata lumea vorbeste despre faptul ca “mobile is the future” si ca trebuie sa ne cunoastem userii, asa ca asta nu vine ca cine stie ce noutate.

20121024-235657.jpg

Insa cei de la Forrester au prezentat conceptul de always addressable customer. De fapt ei prezentasera un studiu inca din aprilie pe tema aceasta, dar nu avem cu totii acces la studiile lor, asa ca prezentarea lor a venit ca un fel de “aha” pentru mine.

always addressable customers are people who own and use at least three web-connected devices, go online multiple times per day, and go online from multiple physical locations — and it’s already 38% of US online adults.” Forrester Research

Cand acesti utilizatori sunt contactatati, trebuie tinut cont de contextul in care se afla, de tehnologia pe care o au la indemana si de nevoile lor in acel moment.

Asadar, mobile, mobile – dar de fapt discutia este alta. Daca pana acum ne cunoasteam utilizatorii care intrau pe platforma noastra, acum putem “sa-i cunoastem” in timp real si sa le raspundem instant si personalizat nevoilor lor. Astfel, Facebook striga “mobile first” cand de fapt intrebarea este cum facem acele ad-uri relevante pentru niste utilizatori in miscare. In alte cuvinte, te-ar deranja un discount la o pereche de blugi pe care tocmai o probezi intr-un h&m pentru ca, sa zicem ai postat o poza pe facebook cu ei, din cabina de proba?

In rest, am vazut mad scientists din Rusia care folosesc formule de fizica nucleara pentru a face marketing sau start-up-uri care dezvoltasera un soft de video analytics si processing (face recognition si multe alte chestii ciudate si scarry), in timp real. In felul acesta, in viitor, brandurile pot sa ti se adreseze pe nume!

Ah, mi-a mai placut o chestie! Este vorba despre jocul “I Am Playr” facut de weRInterractive. Ne plac jocurile tocmai pentru ca viata nu este correcta. Insa, jocurile respecta reguli clare, pre-stabilite (comentariu auzit la webit). Asa ca e usor sa evadam intr-o astfel de lume. I Am Playr cred ca face un pas inainte si combina jocul cu filmul dintr-o perspectiva subiectiva si cu branded content – care uh, e atat de frumos, mai ales cand primesti un test virtual pentru un Alfa Romeo si apoi mai ajungi sa semnezi si contractul (tot virtual!). Mai jos, un promo, insa un clip mai detaliat poate fi gasit aici.

 

All in all, Webit, what an experience!